Dag 13. Min högsta dröm

Jag hör fler och fler ryttare som berättar att de inte har någon dröm att tävla världscupen osv. Jag har själv inte riktigt vetat vad jag vill med hästar, eller jag har vetat att jag vill arbeta med hästar i framtiden, men inte hur. Jag har kommit fram till att jag vill bli någonting på hästryggen eller iallafall jobba med de som verkligen är någonting, t.ex hästskötare. Det känns sjukt hopplöst att säga att jag vill bli en stor hoppryttare även om det antagligen är det jag verkligen drömmer om. Jag har inga föräldrar som köper mig dyra hästar eller någonting sådant, utan jag får nöja mig med det jag har och det jag har är jag så glad för, jag har spisan ♥.
Men jag har bestämt att jag vill åka utomlands när vi får chansen i skolan och testa på att jobba utomlands. Jag tror att det kan vara bra att testa, om jag tycker att det är roligt osv. För då skulle jag kunna satsa på att bli hästskötare, även om man inte tjänar miljoner på det. Om allt detta skiter sig tror jag att jag kanske vill bli hästveterinär, men det är inte den högsta drömmen jag har.
Jag har också lite drömmar om att bli unghästutbildare, att ta fram talanger för att sedan sälja vidare dem. Men jag vet inte.
Den högsta drömmen jag har är att kunna leva på hästar och arbeta med hästar på heltid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0