what doesn't kill you only makes you stronger

Gokväll sötnosar, har landat i min härliga säng efter en tröttsam dag. Skolan var seg, hade sovmorgon och bara tråkiga lektioner hela dagen. Efter skolan åkte jag och maja ut till stallet, red lite lösgörande i ridhuset på min knäppis. Hon var överladdad, men travade några varv på fyrkanten för att få ner henne på jorden och tog sedan in henne på en volt och red i lång och låg, eller försökte iallafall. Jobbade mest i skritt för att få henne lugn och fin. Travade något varv ibland för att variera lite, när hon gick i lugnt tempo saktade jag av direkt och berömde. Mot slutet var hon faktiskt ganska fin och jag var nöjd med henne.
Tänkte börja med en grej som jag fick inspiriation till från den här bloggen, att efter varje ridpass skriva ner 3 saker som gick bra och 3 saker som vi/jag måste öva på. Så här får ni den första.

3 saker som gick bra:
  • Jag tänkte mycket på min sits och att sitta djupt i sadeln och inte falla fram vilket funkade bra.
  • Vi jobbade på bra tillsammans och fick en bra takt och form i skritten.
  • Hon har förstått att skänkeln inte bara betyder frammåt
3 saker som vi ska öva på:
  • Att jag måste ha mer tålamod och vänta ut henne ordentligt.
  • När hon börjar bli springig börjar jag ta i henne och blir stum i handen, vilket bara gör att hon blir mer springig och det blir tjafs.
  • Min handställning måste bli bättre, har lätt för att få cykelstyret
Här får ni också två instagram bilder från dagen som gått


Sådär, men vi hörs, puss ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0