Sjukt irriterad.

På att okunniga sk. sportmänniskor som sitter och säger att ridsporten inte är en sport och att vi åker häst osv. Sitter just nu och läser på ett litet "forum" på aftonbladet där det diskuteras vilt om Roffe var värd sitt pris eller inte och det är verkligen uppdelat i två läger. I ena lägret sitter vi hästmänniskor som har fått se roffe vinna EM guld i ett 1 minuters sammandrag, sitta uppe på natten för att se världscupen osv. I det andra lägret sitter människor som inte har en jävla aning om vad ridsporten innebär. De påstår blandannat att det inte är en sport, att vi åker häst, att vi inte behöver träna som dom som tränar fotboll (WTF!?) och en jävla massa dåliga argument som lätt kan få mig att spy.
Det här med att vi inte behöver träna så mycket som andra idrottsmänniskor behöver var det sämsta jag hört. Det bevisar verkligen att folk är så sjukt okunniga om detta att det är helt sinnessjukt. Vi MÅSTE ut till hästen, varje dag året om, vi kan inte hoppa över det om det är dåligt väder eller om det är sent på kvällen. Vi måste dit. Det är ett levande djur som måste ha mat, måste motineras, måste få det rent och måste borstas.. ingenting vi kan kasta bort om vi tröttnar. Sen att hästen borde fått priset? Okej hästen gör ett stort jobb, men hallå det är ett team. EN HÄST OCH EN RYTTARE. Ingen klarar sig utan den andra. Det är samma sak som att säga att marcus hellners skidor borde fått priset eller att zlatans fotboll eller att han borde dela priset med de andra lagkamraterna.
Jag förstår att folk inte har någon koll, för ridsporten får en sån liten del i media.. vi syns inte ofta. Men om de som nu skriver denna skit inte har någon koll, varför skriver de då som om det visste någonting? Sen om curling damerna hade vunnit hade det inte vart någon som här uppståndelse.. de sopar ju bara framför en sten.. men det är ju mer sport än ridsporten? mm..
Nej jag är förbannat trött på att folk mest vuxna, klankar ner så otroligt mycket på oss ryttare och om det var så otroligt dåligt att Roffe vann.. Varför röstade ni inte mer på era favoriter?
NEJ JAG ÄR EN STOLT HÄSTMÄNNISKA OCH RYTTARE OCH TÄNKER FAN INTE SITTA HÄR OCH SKÄMMAS. Jag är stolt över att utföra en sån här otroligt svår, krävande, farlig och framförallt otroligt rolig och utvecklande sport! :) Sen är jag otroligt stolt över att allas våran Rolf-Göran Bengtsson vann, har var värd detta mer än någon annan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0