Hoppträning

Hemma från stallet nu, hoppträningen gick faktiskt ganska så bra mot slutet även fast min häst var knäpp och min ridning lite halvkass. Fick träna mycket på halvhalter och att använda skänklarna trots att hon var pigg, för då skulle hon inte orka vara så springig sen. Funkade bra mot slutet. Själva hoppningen gick också bra, hon blev lite kaos ibland och min sadel gled som jag vet inte bra. Men hon hoppade fint och sista språnget gick väldigt bra, även galoppen funkade bättre än förrut. Så överlag är jag väldigt nöjd och hoppas på att få träna mer för karro då hon verkade fatta hur Spisan fungerar.
Tre saker som gick bra:
  • Galoppen funkade bättre, inte lika mycket trav med bak och galopp med fram, utan hon kunde galoppera ganska se rent ibland!
  • Min hand var mycket bättre och jag tänkte verkligen på att ha rätt handställning.
  • När jag väl kom åt henne med skänkeln funkade traven riktigt bra. I avtravningen gick hon riktigt bra i lite lägre form och lugnt.
Tre saker som jag vill förbättra:
  • Måste fortsätta att jobba mycket med skänklarna, för när hon blir springig så glömmer jag lätt skänkeln och det är egentligen den jag ska använda.
  • Min sits ska bli bättre, jag trillar lätt fram.
  • Ge henne mindre hjälper, hon blir så stressad om det blir för mycket utan jag behöver egentligen bara tänka vad jag vill.
Nu ikväll ska jag bara chilla, är riktigt trött i hela kroppen.. så det ska bli superskönt. Puss ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0