hoping the best but expecting the worst

Hej, kom hem för en liten stund sen efter en rolig stalldag i skolan. På förmiddagen hade vi ridning och jag hade Gullan, ett litet svart sto född -04, superfin! På ridningen hade vi lite lösgörande, mycket tempoväxlingar och sånt då hästarna också har haft lov och var lite småstela. I början var Gullan lite sprinig och hängde sig lite i bettet, detta antar jag berodde på att hon inte riktigt orkade och att jag inte var tillräckligt bestämd. Jag har problem med att våga ta tag i hästarna och verkligen rida, men mot slutet när Lina berättade lite hur jag skulle göra och jag verkligen red så gick det superbra! Så jag är nöjd med dagens ridpass.
På eftermiddagen hade vi introduktion av skolkörningen, fick visat för oss hur man selar på och blablabla. Sen hade vi stalltjänst i körstallet och hjälpte sedan till i vita med att ta in några galna fyrbenta i stormen.
Här får ni en liten gammal bild på Gullan som jag hittade på internet, rätt gammal antar jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0