svar på kommentar

Anonym om inköp under ghs:
Hur rider man en häst i form? Hehe kan du typ förklara? :) Gillar din blogg starkt, den är awesomeee. (värsta +et då du är en belieber!!) Du är jättefin och du rider grymt bra! Kram <3
Först och främst tack så mycket!!
Den här frågan vet inte jag riktigt om jag är den bästa att svara på.. för det första suger jag på att förklara och för det andra vet jag inte riktigt hur man ska förklara det eftersom det är så olika på olika hästar. Men när jag rider en häst i form så brukar jag i början kräva väldigt lite så hästen slappnar av och då brukar de automatiskt höja ryggen och sänka nacken så de hamnar i en lång och låg form. Längre in i passet är det viktigt att rida med skänklarna och ett mjukt stöd i tygeln. Man ska alltså inte sitta och såga, då sänker bara häster ryggen och krullar ihop sig för att komma undan smärtan i munnen. Så mjuk hand, kanske pilla lite med ringfingrarna, stöd på tygeln och hålla om med skänkeln.
Sämst på att förklara, sen är jag inte särskilt duktig själv heller, men hoppas att du förstod lite iallafall! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0