2 hestisar

Gokväll, är hemma från stallet nu och har precis duschat. Red ju både Mirexo och Spisan idag så kör en lite utvärdering på båda två.
Mirexo: Rider ju inte alls många hästar som är så lugna och välutbildade som Mirre, så det är riktigt roligt att rida honom. Han var lite seg idag så jag fick jobba på som tusan, men stundtals var han riktigt fin. Om någon häst kan samla sig ordentligt så är det han, sjukt kul! Men jag är nöjd, han är alltid rolig att rida som lite omväxling till min knäppis häst!
Spisan: Hon var en riktig bitch idag och sura ihop flera gånger, tror att hon är inne i en test period. Ja, jag har ridit henne i mer än två år men förrut har jag inte krävt så mycket av henne för hon blev alltid så stark. Nu när jag rider på hacket har jag mer att säga till om och hon testar. Sen tror jag också att det kan vara fällningen som gör henne lite stoig. Men annars var hon fin, lagom pigg och duktig! Tog även ett par små skutt på ett litet hinder, ville kolla hur hon funkade att hoppa på hacket och hon var jätte snäll och lugn. Inget jobbigt *stå på stilla och hoppa med frambenen* här inte utan hon travhoppade snällt! Eleonore red även en stund och hon tyckte också om spisan, äntligen börjar de som testar spisan tycka hon är rolig att rida, haha! Isabella fick skritta av också! :)
En massa bilder har knäppts, dock måste de fixas till lite, så dom kommer nog upp imorgon! Men vi hörs imorrn, puss ♥
en liten på mirexo idag så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0