regnig stalldaaaag

Hej på er, kom hem för en stund sen efter en regnig dag i skolans stall. På förmiddagen hade vi stalltjänst och en utrustningslektion. Då gick magda igenom lite utrustning som vi inte använder så mycket på skolan men som man lätt kan stöta på, t.ex olika bett, longeringsgrejer och hjälptyglar. Sen hade vi lunch och efter det tillbaka till stallet. Tog in alla hästar då, eftersom Lina antog att vi skulle vara rätt frusna och blöta efter uteritten så vi slapp göra stalltjänst då. Så tog in alla hästar, sopade och krattade sen fick vi hästar. Jag fick Cutex efter att först inte fått någon häst då hon glömt en person som var jag, haha! Men Cutex är valacken som jag tävlade skolmästerskapet på. Inte riktigt min typ av häst, lite tråkig, men supersnäll, så det kändes lugnt. Vi lyckades rida iväg när det ändå inte regnade allt för mycket och uteritten var riktigt kul. Cutex tyckte det var superkul och det gjorde även jag! :)
Slutade rätt tidigt men eftersom jag och tjejorna hade jour så slutade vi runt 7. Var inte alls särskilt många idag, men det var rätt skönt, är så mysigt att nästan ha stallet för sig själva :) Nu ska jag ta det lugnt resten av kvällen för imorgon är det hoppning på Chila och ridning på Spise som gäller, vi hörs puss ♥
Jag och ellepelle fick göra läskiga saker som vi elever inte får göra själva egentligen... maaaammmaaa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0