Stalldag

Idag var det stalldag i skolan som gällde, min grupp hade ridning både på för- och eftermiddagen, hur bra som helst! Så på förmiddagen fick jag en häst som heter Solereo och vi hade sitsträning, hon var lite spänd i början och ridläraren hade sagt innan att hon kunde vara lite känslig och pigg, vilket verkligen märktes. Men gudars vad jag tyckte om den hästen, när jag slappnade av slappnade hon av och det gick jättebra verkligen. Tyckte att hon passade mig och fick även den "kritiken" av ridläraren att vi verkligen passade tillsammans vilket var superkul att höra då jag verkligen gillade hästen!
På eftermiddagen fick jag en häst som heter Bisquit eller som hon kallas, Kakan. Red henne på prova-på lägret och minns att det gick sådär, men den här gången gick det mycket bättre. Även hon var av den lite känsligare och spändare typen men riktigt fin! I början var hon väldigt lång, men mot slutet släppte det och både hon och jag slappnade av, så det gick bra här med. Hade däremot en väldigt jobbig sitstränings lektion så imorgon kan jag välkomna träningsvärken, haha.
Men nu är jag hemma iallafall och ska snart träffa Cornelia, men vi hörs, puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0