stalldag 30/9

Idag hade vi stalldag i skolan med ridning på förmiddagen och trav körning på eftermiddagen. På förmiddagen mockade vi först i vita stallet, packade påsar, fyllde hinkar och släppte ut hästar typ. Sen skulle vi rida, flera ville ha Bisquit så jag offrade mig och fick Nelzon, eller Lord Nelzon som han heter. På lektionen tränade vi övergångar, mycket från trav - skritt, skritt - halt osv. Ibörjan var han sjukt jävla seg, var inte alls vaken för skänkeln och näe.. Gick bättre mot slutet, men är verkligen inte nöjd med min egen insats idag och kan med handen på hjärtat säga att vi passade inte tillsammans, men han var söt och man kan ju inte passa med alla. Jag har haft lyxen att bara rida hästar jag tyckt mycket om på skolan och som jag passat med.
På eftermiddagen hade vi trav och jag, isabella och eleonore körde Frimmit på slingan, sjukt kul!
Här har ni den lilla puddingen och isabella i svamphjälmen där på sidan!
Nu ska jag snart träffa cornelia, men vi hörs, puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0