TIPS

Detta inlägg hade jag tidsinställt igår, men nej det finkade icke, så här kommer det!
Fick frågan om hur man gör en bild över de andra bilderna i t.ex en header så den blir lite genomskinlig, så här kommer det! Om ni int fattar, skriv då så ska jag försöka förklara!

1. När man har gjort sin header eller vad det nu är så öppnar man bilden man vill ha


2. När man gjort det klistrar man in den på den andra bilden / headern och fixar den så som man vill ha den och så den passar.


3. Sen markerar du lagret som bilden ligger på


4. Nu kommer själva grejjen som gör bilden genomskinlig, ni ser där jag har ringat in? Där ändrar man till hur genomskinlig man vill ha den, jag brukar ta mellan 40-60. Men det är helt upp till en själv.


5. KLART, eller man kan sudda kanterna om det blev lite vitt under, men somsagt det gör man som man vill.


Jag gör mina bilder i photoshop elements 4.0, sen är jag suuuuperdålig på att förklara. Men säg till om ni inte fattar. PUSS

Kommentarer
Postat av: Hannah

Haha,har du någon aning om hur man gör i CS5? ;)

2011-03-13 @ 21:35:14
URL: http://jumpingstar.blogg.se/
Postat av: Hannah

Hittade du,man gör på samma sätt :D

Tack för hjälpen,om man ska säga så? ♥

2011-03-13 @ 21:36:54
URL: http://jumpingstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0