Göteborg Horse Show 2011

Fredags: Vi kom till göteborg runt 1 tror jag, gick runt lite på stan, inhandlade en tröja på weekday och en tjocktröja och mössa på bikbok. Sen åt vi på hard rock café. Vid ca 5 gick vi ner mot scandinavium och in på mässan, galet mycket folk så vi går in på arenan och inväntar showen. Haha! Det börjar med hoppning, tror det var 1.50, jag minns inte vad vinnaren hette, men ingen svensk var det iallafall. Efter hoppningen var det voltige, grymt duktiga! Att man vågar göra sånt på en häst? Heltsjukt! Sen eftersom flyinge har 350 års jubileum iår, så var det en liten show därifrån, med galet fina hästar! Sist var det höjdhoppning som slutade på 185 cm! Marco Kutscher vann den, tror jag det var! :) Köpte ingenting på fredagen, blev sugen på alllt som fanns där, men tyvärr så är man inte gjord av pengar. Justja, såg både jacob (nivet han i ponnyakuten förra året) och  dressyrmupparna (ingrid & linn) på mässan.
Lördags: På lördagen gick jag och maja ensamma, det började med young riders KRAFT cup, efter det var det GP ponnyn, där t.ex nicholai i årets ponnyakuten tävlade. Galet hur duktiga ponnyryttare det finns! Vann gjorde 12 åriga Evelina Lindh, nicholai kom förresten 3a om nån undra. Efter GP-ponnyn var det stipendium där bland annat Pontus Lidsell (pontuslidsell.blogg.se) fick stipendie. Efter det var det agility och gymkhana! Sen var det en paus, då gick jag och maja runt på mässan, såg då bland annat Linn (som bloggar på teamsl) och pontus igen. Jag köpte äntligen ett rosa schabrak + matchande rosa lindor till spisan. Tänkte köpa withaker ridbyxor, men kunde inte bestämma mig, så det blev inga. Sen gick vi in igen och då var det dags för poänghoppning, där gick det bra för svenskarna, douglas lindelöw kom 2a och peder fredricsson 3a! Efter det var det en lite längre paus, sen var det dags för 1.55 hoppning, då kom angelica augustsson 2a och alexander zetterman 4a! Sist men inte minst var det världskupp i dressyr med kür. Verkligen otroligt fina hästar, det är galet!

Där var mina dagar på horse showen, grymt kul var det och tog över 1000 kort som måste rensas. Justja påvägen hem stannade vi på hööks och köpte mina ridstövlar med snörning, hur sköna som helst!
Bilder lägger jag upp på tjejornas.webblogg.se för jag orkar inte lägga upp dom på olika ställen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0