tidsinställt

Ni vet inte hur mycket inspiration och grymma tips jag fick av annat folk som rider ridtravare igår. Skrev ett inlägg i den gruppen om att spisan "exploderar" när man ger henne en galoppfattning och sedan rusar på i galoppen och går inte att reglera alls. Jag har vissa teorier om att detta beror på dålig balans i galoppen och inte muskler att samla sig. Fick i vilket fall som helst riktigt bra tips, mycket var att rida ut i skogen och galoppera längre sträckor eller göra flera galoppfattningar från skritt (ute i naturen detta med) för att avdramatisera galoppen. För nu tycker min lilla tossa att det är så grymt kul och jag hoppar ganska ofta över galoppen när jag rider i ridhuset för att slippa detta lilla dampet.
Många tyckte också att jag skulle klättra mycket med henne för att bygga ryggmuskler, lägga ut fler galoppbommar på långsidan så hon har en uppgift så hon måste koncentrera sig på något förutom att springa, studskombinationer, galoppera långa sträckor ute tills hon saktar av självmant och då ge beröm.
Finns så sjukt mycket bra tips och jag ska testa på som tusan nu efter jul när jag är hemma igen. Har en tanke om att mest rida ut nu när jag har chansen att rida när det är ljust ute, så kan jag verkligen träna på längre galopp sträckor för att avdramatisera galoppen och då kan man samtidigt träna lite kondis. Jag tror verkligen på min tjeja och är helt säker på att hon kommer bli grym med bara lite träning! Hon är så fin att rida annars så bara galoppen kommer på plats så är hon helt perfekt, världens finaste. Självklart ska vi ta det lugnt och låta det ta tid, för det tar tid att bygga muskler, men jag har i vilket fall blivit väldigt inspirerad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0