Stalldag 9/12

Heej, kom nyss hem från en rolig och lärorik stalldag. På förmiddagen hade vi unghäst hantering, jag och Eleonore hade lilla Hamorina. Vi skulle borsta och tränsa dom, sen skulle vi gå en liten sväng. Hamorina vart lite stressad av blåsten och så, men annars skötte hon sig super!
På eftermiddagen hade vi sista dressyrpasset för teminen och jag fick Mixen, eller Power of Mixed Boy som han heter. Red honom för 2 veckor sen också om ni minns det? Det gick iallafall ganska bra, Lina tyckte iallafall att mina händer och min sits var mycket bättre än  förrut och att det enda jag behövde tänka på var att ha bra stöd på yttertygeln. Jag har nämnligen väldigt lätt för att "släppa" den och bara rida för inner vilket är helt fel, ska hellre rida mer på ytter isåfall. Men Mixen var superduktig och jag kan säga att jag utvecklats otroligt mycket i min ridning efter den här första terminen på vreta, hur kul som helst!
Efter ridningen hade vi stalltjänst och sånt sen slutade vi, nu är jag iallafall hemma och laddar för idol finalen ikväll. Men vi hörs, puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0