' öknehults havanna

våran tid tillsammans började med att jag började rida henne i stort sett varje lektion i ånestad och började sköta henne. hon va en riktigt tjurig häst i spiltan.. de kan man inte säga ngt annat om. iallafall om man inte lärde känna henne. men jag åkte till stallet väldigt ofta och stog och borsta på henne. även om hon högg i luften och sparka i väggen. jag var ganska nära att byta tillbaka till jerry ett tag för att hon var så jobbig. men då började de gå frammåt, jag kunde borsta hela henne utan att hon sparkade eller högg. jag kunde stå bakom henne och borsta svansen utan att hon gjorde något. jag var så stolt, min fina havanna, vi hade börjat lita på varandra.
jag fortsatte rida henne nästan varje lektion, och sen kom gången då jag skulle tävla KM på henne.. haha, de vart ett enda stort FAIL på det. hon var med på väldigt många hopplektioner i veckan, så jag antar att on började tröttna och sen blev hon ju äldre med. men vi fick 2 vägringar och kom sist (y' haha men jag var ändå så nöjd att vi inte blev uteslutna. haha.
men jag började bli förstor för henne och började rida i blandgrupp, där gick bara de stora ponnyerna & storhästarna med, inte min havanna. men jag fick ibland rida med henne där med. sen min allra sista lektion i ånestad, eller en 2h uteritt fick jag henne, då var jag glad kan jag säga, och hon var sjukt pigg & busig & de va så roligt.
& justja glömde säga att jag red henne både min första & sista lektion på havanna, (den första menar jag den utan ledare)
ja, denna galna lilla ponny betydde så otroligt mycket för mig och det gör hon fortfarande,
jag tror att hon satt spår i mitt liv som aldrig försvinner,
hon går fortfarande lektioner på ånestad, men hon börjar bli riktigt gammal, 24 tror jag att hon är nu.
men somsagt jag älskar henne, väldigt mycket, min fina havanna <3



vart lite cp med bilderna, men de läggs upp på fb med så :)
PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0