25 December, De hästar som betytt mycket för mig

Här ska ni få lite småtexter och bilder på de hästar och ponnyer som betytt mycket för mig genom mina ryttarår!
- Jerry
Det var verkligen slumpen att just han blev min sköthäst, det var så att jag hade en pålle som hette primula som favorithäst och ville jätte gärna bli skötare på henne. Detta var typ 2005-2006 kanske. Men det var jag inte ensam om att vilja, hon hade redan en skötare och det var tre som ville bli och det fanns bara 2 platser. Så jag och emma hoppades att det skulle bli vi två. Men så vart det inte, utan det lottades och jag med min tur i lottning fick inte platsen. Så jag skulle välja en annan att bil på och valde då Jerry. Jag skötte honom i närmare två år tror jag och gud vad jag älskade honom, han betydde verkligen allt för mig och jag kunde stå och borsta honom i flera timmar i sträck. Men sen vet jag inte vad som hände riktigt, men jag tröttnade på de andra som skötte honom, haha jag var lite känslig.. haha. Så jag bytte sköthäst, men var alltid inne hos jerry varje gång jag var i stallet och ja, jag älskade honom helt enkelt. Han dog förra året i cancer.. rip min fina jerry 
Havanna
Detta var hästen jag bytte till efter jerry, egentligen skulle jag ha både jerry och henne, men nej det fick jag inte.. Men hon var en riktigt liten tjurtant! Alla småbarn var rädda för henne och hon sparkades och ja var ganska dum. haha! Men detta hindrade inte mig från att börja sköta henne, gud så många gånger hon skrämde mig och jag inte vågade borsta henne, men jag skulle få henne snäll mot mig. Det hade jag bestämt! Efter några månader gick det bättre och bättre, jag red henne istortsett varje lektion och var hos henne flera gånger i veckan. Hon började faktiskt få lite respekt för mig och hon stod nästan het stilla när jag borstade och en riktig kelgris var hon! Våran tävlingsdebut gick sådär, hon hade börjat tröttna på att hoppa, men med 2 vägringar tog vi oss runt, haha! Finns inte ord för denna lilla c-ponny, en sån liten ponny med en sån gigantisk personlighet. Men eftersom hon var så liten och ja, jag mina ben blev längre och längre växte jag ur henne, men jag fortsatte sköta henne och fick rida henne någon gång ibland. Gud som jag älskade denna ponny, allt jag pratade om var om havanna, havanna och havanna. Men jag började känna att jag ville ta ett steg till, så jag hittade en medryttarhäst, sölve. Så jag slutade på havanna, det var väldigt jobbigt, för jag slutade i ånestad den våren också, så jag träffar nästan aldrig havanna nu för tiden och jag saknar henne som in i helvete. Hon är underbar denna ponny och hon kommer alltid ha en stor del i mitt hjärta, för det var hon som lärde mig lyssna på hästen och verkligen lära känna en ponny ordentligt
Lojstas Sölve
Oj, det finns så mycket, men ändå så lite att säga om denna ponny. Han kommer nog alltid vara ponnyn som lärt mig rida på riktigt, fast gud så mycket tårar det kommit på denna ponny och gud så mycket jag skrattat. Han kunde vara så dum och verkligen jävlas till 100 med mig, genom att på hoppträningar springa förbi all hinder, eller bara sticka och ta bettet. Men jag skulle träna och tävla på honom, det skulle jag. Även om det gick åt helvete alla gånger, eller nej en hoppträning gick jätte bra, haha! Men tävlingarna vill jag helst glömma, han vägra nog minst 10 gånger varje runda och det tog ca 5 minuter för mig att ta mig runt banan, haha. Men vi lärde oss mycket, han lärde sig fatta galopp från halt / skritt, nästan skänkelvikning och ja vi lärde oss mycket tillsammans. Men han är bara ett russ, så honom växte jag också ifrån, vilket var väldigt jobbigt att inse, för jag ville ha sölve, ingen annan. Min sölve, det var alltid sölve & jenny. Inte sölve med nån annan och inte jenny med nån annan. Jag älskar honom fortfarande väldigt mycket och det finns inte ord för hur mycket denna ponny kommer betyda för mig i mitt liv, han är världens bästa och kommer alltid att vara det. min sölve



Sweet Spider
Ja, samma här.. vad ska jag säga om denna häst. Hon är så jävla bra, på alla sätt och vis. Hon kan vara så jävla jobbig att rida ibland, piggpigg och lite till pigg, men blir snäll så fort jag gör rätt. En häst som verkligen inte ger något gratis, men det lär jag mig så mycket på. För när jag väl gör rätt, då går hon som en klocka, hur fin som helst. Hon gör mig så glad denna häst, hon har alltid öronen spetsade och alltid glad och gosig. Jag kan vara på världens sur humör när jag kommer ut till stallet, men bara jag får se henne och gosa lite med henne blir allt så mycket bättre. Ja, detta är verkligen en häst som lär mig mer för varje gång jag sitter på henne, hon är bäääääääst! Sen att ha tävla 3 cr på henne och ha 2 cr rosetter sen 1 bedömning på henne och ha 1 rosett från det bevisar ju att hon är rätt så bra denna häst. Jag älskar henne, så galet mycket, mitt




Sen finns det flera hästar som betytt mycket för mig, men orkar inte skriva om fler, men här har ni några;
Arrac

Chila & Chanel


Sen en liten shettis som hette burre och dog 2007 tror jag, men honom har jag ingen bild på här. Men red honom mycket när jag var liten

Kommentarer
Postat av: Felicia i ånestad

Hej jag rider i Ånestad.

Havanna får inte hoppa längre p.g.a senskada och att hon är sååå gammal :(

Så hon kan avlivas när som...

Så om du vill träffa henne innan så är det nog bäst att du gör det.

Hon har blivit JÄTTE tjurig.

Tror också att hon skulle bli glad om du träffa henne :D Kramnar Felicia i Ånestad :P

2012-04-10 @ 20:33:28
URL: http://fellanlove.bloggo.nu/
Postat av: Lovisa

Hej Jenny! Jag hade Jerry som sommarhäst för många år sen så han var hemma hos mig i tre somrar. För ca två år sedan fick jag med reda på att han hade gått bort! Jag googlade hans namn och fick upp din blogg. Jag undrar om du kanske har några fler bilder på honom? Han betydde så mycket för mig och han var en riktig vilde när jag hade honom. Skulle du vilja maila mig o så fall? :) MVH Lovisa

2012-05-10 @ 17:27:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0