18 December, Min favoritplats

Det finns ett ställe på denna jord som jag inte skulle kalla ställe, utan paradis. gunnorp.
Där är jag på läger två gånger om året, en gång på sommarlovet och en gång på höstlovet, fast jag åker såklart dit ibland ändå och hälsar på. För där har dom nog sveriges finaste hästar, seriöst. Alla hästar har sån personlighet och ingen är den andra lik. Sen människorna, dom ska vi inte ens prata om,bäst. Alla är så glada på gunnorp, inga sura miner här inte, jag har tillexempel träffat några av mina bästavänner på gunnorp!
Men lägrerna på gunnorp är verkligen årets höjdpunkt, finns ingen gång jag skrattar som jag gör då, helt sinnessjukt hur mycket vi skrattar på lägren! Alla svettiga pass i paddocken för gisela, men man går alltid upp till stallet med ett leende på läpparna och att ha lärt sig något nytt. Man kan nog kunna hur mycket som helst, men alltid lära sig nya saker på gunnorp.
Alla roliga pass i skogshagen, en hage i skogen där vi rider en gång om dagen och där har ingen med sig spö eller sporrar eller något. För där är det bara lek, bus och kul som gäller. Träna till kadriljen, leka lekar till häst, hoppa stockar och galoppera galoppsträckor. underbart roligt och det är nog här man skrattar och ramlar av mest, hahaha. fast jag har klarat mig än så länge! haha.
Sen alla härliga kvällar, med lek, skratt och ja. Ledarna gör så mycket på lägren, de är nog dom som gör mycket av skratten. Dom är för bra.
Sen näst sista dagen är det uteritt på förmiddagen sen hopptävling på eftermiddagen, då får man lämna in banförslag och så väljer gisela vilken som är bäst. Sen är det tävling. haha!
Sista dagen är det värsta på hela året, hemskt. Först rida kadriljen och sen samlas vid stenmuren, sjunga nästan alla gunnorp sånger för föräldrarna. Sen säga hejdå till alla, typ detta, haha, men det finns nog inte en enda gång som man gråter så mycket som då. Sen säga hejdå till sin älskade häst. I somras sa jag nog hejdå till chila 100 gånger innan jag kunde åka.. hon är bäst.
Haha, där har vi en stoooor anledning till att åka till gunnorp i sommar, haha höstlägrerna är ganska lika. men ja pallar inte berätta. Men åk till gunnorp säger jag bara. Jag har varit där 7 gånger och alltid lika nöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0